دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی به هر فعالیتی گفته می‌شود که شرکت‌ها برای تبلیغ محصولات و خدماتشان و بهبود سهم بازار خود از آن استفاده می‌کنند. دیجیتال مارکتینگ یا «بازاریابی آنلاین» به تمام کارهایی اطلاق می‌شود که برای بازاریابی در اینترنت صورت می‌گیرد.
کسب‌وکارها از کانال‌های ارتباطی مانند موتورهای جست‌وجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و وب‌سایت‌ها برای ارتباط با کاربران و مشتریان استفاده می‌کنند و بازاریابی خود را انجام می‌دهند.

تاریخچه

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال در اوایل دهه ۲۰۰۰ رایج شد؛ اما این نوع بازاریابی تاریخچه‌ای بسیار قدیمی‌تر دارد.
برای مثال، گولیلمو مارکونی، مخترع رادیو، در سال ۱۸۹۶ اولین کسی بود که «انتقال عمومی سیگنال‌های بی‌سیم» را نشان داد. اولین پخش زنده او در اپرا خرید‌و‌فروش اولین بلیت را در پی داشت و بدین‌ترتیب دیجیتال مارکتینگ آغاز شد.

digital marketing

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

به شما کمک می‌کند تا ازطریق روش‌های نوین به مخاطبان و مشتریان بیشتری دست پیدا کنید و کاربرانتان را بهتر بشناسید و برایشان برنامه‌ریزی خاص کنید. شما می‌توانید  از روش‌های متنوع بازاریابی استفاده کنید و مشتریانی که قصد دارند محصول یا خدمتی بخرند، هدف قرار دهید.
علاوه‌بر‌این، دیجیتال مارکتینگ بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر و دقیق‌تر و پربازده‌تر از روش‌های بازاریابی سنتی (قدیمی) است.

برخی از مزایای کلی ازاین‌قرارند:

  • شما می‌توانید فقط روی کاربران احتمالی که قصد دارند محصول یا خدمتی بخرند، هدف‌گذاری کنید و نتیجه بهتری بگیرید.
  • بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از بازاریابی‌های دیگر است.
  • در بازاریابی دیجیتال، زمینه فعالیت با بزرگ‌ترین رقبا یکسان است و با برندهای بسیار بزرگ می‌توانید در یک فضا رقابت کنید.
  • تمامی اطلاعات مانند درصد رشد و میزان خرید و کاربران جدید را می‌توان اندازه‌گیری و محاسبه کرد.
  • ایجاد و تغییر استراتژی آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر است.
  • در هر نوع دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید اهداف اصلی یعنی جذب کاربر را مدنظر قرار دهید.

انواع دیجیتال مارکتینگ

  • بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (SEO)
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ازطریق شبکه‌های اجتماعی
  • پرداخت به‌ازای کلیک (PPC)
  • افیلیت مارکتینگ
  • تبلیغات بومی
  • اتوماسیون بازاریابی
  • بازاریابی ایمیلی
  • روابط‌عمومی آنلاین (PR)
  • بازاریابی درون‌گرا
  • محتوای حمایت‌شده
  • بازاریابی موتورهای جست‌وجو (SEM)
  • بازاریابی پیامکی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

در این نوع برند و محتوای شما در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود تا میزان آگاهی از برند و ترافیک را افزایش دهید.
شبکه‌های اجتماعی متفاوتی وجود دارند که هرکدام جامعه و افراد خاص خود را دارند.
با کمی بررسی، می‌توانید به‌راحتی جامعه هدفتان را شناسایی و به‌صورت هدفمند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید.

برترین شبکه‌های اجتماعی عبارت‌اند از:

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • توییتر
  • لینکدین
  • فیس‌بوک
  • اسنپ‌چت
  • پینترست

برای اطلاعات بیشتر و همکاری می‌توانید با مشاوران و متخصصان مهراس تیم تماس حاصل فرمایید.