استیو جابز با پرسیدن سوال چرا وب سایت داشته باشیم؟ چرا از تک تک بخش‌های شرکت خود، آنها را به چالش می‌کشید. از حسابدار گرفته تا مهندس و برنامه‌نویس، در شرکت اپل با این سوال روبرو بودند. و پاسخ “چون تمام آدم‌های دیگر همین کار را می‌کنند” برای استیو جابز کافی نبود. دقیقاً همین نگاه ریشه‌ای بود که باعث شد اپل از سایر رقبای خودش متمایز شود. (اگر به این مسئله علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم تدتاک رهبران بزرگ با چرا شروع می‌کنند را در وبلاگ نوین تماشا کنید.) همین نگاه که حاضر نبود بی‌دلیل و فقط به خاطر بقیه، کاری را انجام دهد. به این ترتیب بود که اپل به هر چه وارد می‌شد، در آن موفق بود.

شما هم وقتی بدانید که فواید و مزایای داشتن یک وب سایت برای شما چیست و چه هدفی را از آن دنبال می‌کند، قطعاً وب سایتی موفق تر خواهید داشت. به کمک این نگاه ریشه‌ای، از اشتباهات ما کاسته می‌شود و شانس موفقیت ما بیشتر خواهد بود.

به خوبی معرفی شوید و اعتبار کسب کنید

داشتن وب ‌سایت یک راه عالی برای معرفی کسب و کار شماست. طراحی یک سایت به شما این فرصت را می‌دهد تا خودتان را به طور کامل معرفی کنید و درباره خدمات و مزایای کارتان به مخاطبان بگویید. اغراق نیست اگر بگوییم که داشتن یک وب سایت، باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما خواهد شد و به کمک آن، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد.

مشتریان جدید داشته باشید، کسب و کاری راه بیندازید

طبق آمار، بیش از 4/2 میلیارد آدم در سراسر جهان، هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند. حدودا 90% از این افراد، تا به حال از اینترنت خرید کرده‌اند یا با یک شرکت از طریق اینترنت در ارتباط هستند. اما در ایران چطور؟ جالب است بدانید که بیش از 56 میلیون نفر از جمعیت ایران، یعنی + 70 درصد ایرانی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند.

این اعداد و ارقام یک پیام مهم برای همه ما دارند: اینترنت یک فرصت استثنایی برای جذب مشتری است. بازار بزرگی که بهتر است آن را از دست ندهید. پس اگر یک کسب و کار دارید و می‌خواهید مشتریان بیشتری داشته باشید، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، ساختن یک وب‌سایت است. اگر هم که در حال حاضر کسب و کاری ندارید، فقط یک وب‌سایت برای شروع یک کسب و کار کافی است.

با داشتن یک سایت شما یک صدا دارید

چرا وب سایت داشته باشیم؟ با داشتن یک وب سایت، شما یک رسانه خواهید داشت. جایی که می‌توانید حرف خود را بزنید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید. داشتن وب‌سایت، فرصتی است برای آنکه درباره تخصص خود بنویسید و به مخاطبان آموزش دهید. می‌پرسید اینکار چه اهمیّتی دارد؟ مشخص است. وقتی شما مقالات آموزنده در زمینه کاری خود داشته باشید، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد و آگاهانه‌تر به سراغ شما می‌آیند.

من حتی می‌توانم یک تجربه شخصی در این زمینه را با شما در میان بگذارم. یادم هست که در یکی از گروه‌های تلگرامی که عضو بودم، شخصی در مورد بازاریابی صنعتی (یعنی رابطه بین کسب و کارها) پرسید. اکثر جواب‌ها، پراکنده و نامرتبط بودند. آنجا بود که من مثل یک قهرمان، مقاله‌ای که همکارم در سایت نوین منتشر کرده بود را منتشر رو کردم. و نتیجه چه بود؟ این آقا بعد از یک ساعت به من پیام داد، کلی تشکر کرد و اظهار خوشحالی کرد که با سایت ما آشنا شده است.

راه اندازی یک مغازه برای شما بسیار هزینه‌بر خواهد بود. مساله فقط اجاره یک مکان با هزینه‌های میلیونی ماهیانه نیست، بلکه باید به دکور مغازه و تجهیزات فکر کنید. بعد از آن هم مساله تبلیغات پیش می‌آید. تبلیغاتی که برای شما بسیار پر هزینه خواهد بود. راه‌اندازی یک مجله چاپی چطور؟ به نظرتان چقدر هزینه دارد.

کلیه خدمات سایت خود را به مهراس تیم برسپارید.